2009. szeptember 3., csütörtök

Rakott krumpli gabonakolbásszal


Imádjuk!Marci egyik nagy kedvence a rakott burgonya.Ugyanúgy készítem,ahogy anyukám az eredeti húsos verziót,csak kolbász helyett gabonakolbászt teszek bele.
Hozzávalók:
  • 5-6 szem burgonya héjában
  • 4-5 tojás
  • 500 gr tejföl
  • pici olaj
  • 15 dkg mozzarella sajt
  • fél rúd füstölt gabona csemege
A burgonyát héjában megfőzöm,hámozom,szeletelem.A tojásokat keményre főzöm.A tejfölt összekeverem a reszelt sajttal és egy kis olivaolajjal.Sózom.A hozzávalókat tűzálló tálban rétegezem:burgonya,tojás,kolbász(ezt szórni lehet nem szeletelni,de vettem már vastag paprikás gabonakolbászt is,ami szeletelhető) ,tejfölös sajt.Addig folytatom,amíg elfogynak a hozzávalók.A tetejére tejfölös sajt kerüljön.180-200°C-os sütőben fél óra alatt megsül.A tetejére reszelt sajtot szórok és még kicsit visszateszem pirulni.Miután tányérokra teszem megszórom őrölt lenmaggal és szezámsóval.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Már régóta a zugolvasód vagyok, nagyon tetszenek a receptjeid, többet kipróbáltam már! Most az lenne a kérdésem, hogy hol vásárolod meg a gabonakolbászt, a nádcukrot, és az ehhez hasonló dolgokat?
További sok sikert!

Judit

Marcipán és Frutti írta...

Szia Judit!
A Zöld forrás nagykerben vásárolok (http://zoldforrasgyogyarueselelmiszernagykereskedes.tudakozo.hu/),ami a XVI. ker.-ben van,de a Herba házban (http://www.herbahaz.hu/ ) is nagyon sok termék kapható és innen : http://biotermek.lap.hu/ is kinézhetsz üzleteket és webshopokat.Esetleg a környékeden keress bioboltot ahonnan beszerezhetőek ezek a termékek.Néha Cora,Auchan és hasonló üzletekben is csinálnak biopolcot,ahol van nádcukor,lisztek,stb.,de kolbásszal ott még nem találkoztam.A mammutban a felső szinten is van egy nagy biobolt.
Remélem segítettem!